- 1.Γράφω τα παρακάτω ρήματα στους άλλους χρόνους:
| 
 | 
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ | 
ΑΟΡΙΣΤΟΣ | 
| 
ξυπνώ | ||
| 
φτάνω | ||
| 
παίζω | ||
| 
χτυπώ | ||
| 
συναντώ | ||
| 
τρέχω | ||
| 
αφήνω | ||
| 
μπαίνω | ||
| 
κυνηγώ | ||
| 
στολίζω | 
- ● ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ : Φανερώνει ……………………………………………................
- ● ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ : Φανερώνει ……………………………………………………….
- ● ΑΟΡΙΣΤΟΣ : Φανερώνει ……………………………………………………………
2. Συμπληρώνω τα κενά και ξαναγράφω τις προτάσεις στον πληθυντικό:
| 
Το παιδί έστρ…σε το κρεβάτι του. | 
| 
Αυτός θύμ…σε με τους συμμαθητές του. | 
| 
Έρ…ξε το φαγητό στο πάτωμα. | 
| 
Ο μαθητής ίδρ….σε από την αγωνία. | 
| 
Αποφάσ…σα να λ…σω την άσκηση.   | 
| 
Σήκ…σε δύσκολα την τσάντα. | 
3.Κλίνω το ρήμα σε Ενεστώτα, Παρατατικό και Αόριστο:
| 
Ενεστώτας | 
Παρατατικός | 
Αόριστος | 
4.Χωρίζω τις λέξεις σε συλλαβές:
| 
αεροπλάνο | |
| 
παντοπωλείο | |
| 
αστροναύτης | |
| 
θαλασσοταραχή | |
| 
ελαιώνας | 
5.Συμπληρώνω με ή και ή :
Ο Παντελής, ……. ήρθε φέτος στο σχολείο, ρώτησε τον Ορφέα:
…… περνάτε στο σχολείο σας; ……. βρίσκεται η αίθουσα της τάξης; ……. είναι ο δάσκαλος; ……. είναι το γήπεδο …… θα παίζουμε ποδόσφαιρο;
Θα ήθελα να συναντιόμαστε …… και ……. τα απογεύματα. Περίμενα …… και …… να έρθω στο σχολείο της γειτονιάς μας.
Ο Ορφέας τον καθησύχασε λέγοντάς του ……. θα περάσουν !!!
6.Αλλάζω τις προτάσεις χρησιμοποιώντας τους βαθμούς των επιθέτων:
| 
Θετικός | 
Η Ελένη είναι ζωηρή. | 
| 
Συγκριτικός | 
Η Ελένη είναι ζωηρότερη από τη Μαρία. (πιο   ζωηρή) | 
| 
Υπερθετικός | 
Η Ελένη είναι η ζωηρότερη απ΄ όλους. ( η   πιο ζωηρή) | 
| 
Θετικός | 
Ο Θησέας ήταν δυνατός | 
| 
Συγκριτικός | |
| 
Υπερθετικός | |
| 
Θετικός | 
Ο Ιάσονας ήταν γενναίος. | 
| 
Συγκριτικός | |
| 
Υπερθετικός | |
| 
Θετικός | 
Το ελάφι είναι όμορφο | 
| 
Συγκριτικός | |
| 
Υπερθετικός | 
 
1 σχόλιο:
Κυρια δεν πατιουνται .
Δημοσίευση σχολίου